2012-12-18

Soutern Tier - Old man

Förra året bjussade Kristopher mig på denna och jag blev frälst. Den är kanongod denna ölen tänkte jag. Och så dök den upp på en butik i Köpenhamn tidigare i år så jag stoppade undan den.
Detta är till stilen en Old Ale, precis som Hibernation Ale.
 
Härligt maltig doft som sen trycker ut massiva humletoner och en sällan skådad blommighet.
 
En härlig blomstrande dryck. Varma härliga humletoner med väldiga kola och karamell toner. Lite aska i eftersmaken som river lite i halsen.
 
Passar strålande till julmaten, funkar strålande till före maten och funkar strålande till efter maten.
Detta är klockrent, även om det kanske inte är det juligaste jag har smakat i mitt liv.
 
Julösindex 8,5/10
Pris: 45 kr 355 ml
Finns inte i Systembolagets sortiment

Inga kommentarer: