2012-12-04

Het Anker Gouden Carolus – Christmas

Här kommer en riktigt belgisk favorit. Denna ska bli köttbullar faktiskt. Men som vanligt är det lite i soppan, eller färsen, och mycket i kocken.

Det doftar sött redan när kapsylen lämnar flaskan. Doften av mörk sirap sprider sig, julkryddor och lite vörtbröd. Oj oj, detta är fan underbart.

Väldigt bra smak! En trevlig torkad frukt blandat med sirap och honung. Efter ett tag känner jag lite salmiak inslag. Lite för sött för mig. Men jag känner ändå en enorm dragningskraft till denna. Het ankers underbara jäst som lyfter all öl till högre höjder.

Det är väldigty juligt och sannslöst gott, med något år på nacken tror jag att denna kan bli riktigt, riktigt bra! Jag delar ut samma betyg som förra året då den fanns på Systembolaget även om det är på gång upp till en 9,5a. Frågan är ju bara varför jag inte köpte fler?

Julölsindex: 9/10
Pris:30 kr 330ml
Inköpt år 2011 och finns inte i Systembolagets sortiment

Inga kommentarer: