2012-12-05

Helsingborgs Bryggeri - Vinter

Förra året skrev jag aldrig något om denna öl från Helsingborgs bryggeri.

Ett bryggeri som har fått sanslöst mycket skit i evigheters evigheter. Men det är väl dags att jag stänger ögonen och ger dem en chans.

Nej det gick ta mig fan inte. Det var det jävligaste jag har smakat på länge. Vem fan vill ha ett knäckebröd med smör på när man vill ha ett julöl? Att det dessutom har börjat surna för mig att vilja åka upp till Helsingborg och bara skälla ut varenda jävla människa därifrån.

Detta är så förbannat jävla räligt att jag nästa gång jag ser det väljer att äta ett kilo jästa och gamla räkor som ger mig magsjuka i en vecka.

Nej fy fan, ni är skit dåliga på fotboll, pratar som pajaser och ni kan ta mig fan INTE brygga öl (förlåt Hembryggargillet).

Efter tre klunkar åker denna i vasken tillsammans med den sista klunken. Detta är rent av vidrigt.

Julölsindex 1/10
Pris: 25 kr 330 ml
Inköpt år 2011 och finns inte i Systembolagets sortiment

Inga kommentarer: