2012-12-19

Mohawk – Snowblind 2011

Mohawk som tidigare bryggdes hos Sigtuna har nu flyttat upp till Slottskällan, men har sedan dess vandrat vidare.
 
Detta öl är dock bryggt hos gamla slottskällan i Uppsala.
Ett äöl jag gillade mycket förra året och jag tror att det hade mått bra av ett år i skafferiet, jag hade nog fel trotts allt.
 
Med en mysig djupröd mahogny färg blir man lite nöjd i alla fall.
Trevlig humlearomatisk doft. Väldigt sött, doftar en hel del melass och aningen nötter.
 
Smaken är det inte heller något fel på. Det är en citrussmak som går över i en sirapssmak. En fadd humlesmak som jag minns var den stora behållningen förra året. Men nu är den borta och det är lite sorgligt.
 
Inte jätte julig och det var godare förra året, även om den påminde mig om en Moster ale i sina bästa stunder.
 
Julölsundex 5/10
Pris 25 kr 330 ml
Inköpt år 2011 och finns inte i Systembolagets sortiment

Inga kommentarer: