2012-12-12

Brutal Brewing - Pistonhead Chimney Sweeper

Haha detta trodde nog ingen! Jag har sparat en Pistonhead Chimney Sweeper från förra året.

Förra årets ”tuffa” etikett är precis lika ful som tidigare enligt mig. Jaha, dags att se var ett år kan göra för detta öl. Förra året fick det ett bra betyg i 4,5%.

Doftar verkligen fruktigt. Humlig och härlig. En viss bi doft av gamla sopor sa jag förra året.

Ja den där doften av sopor är faktiskt kvar. Det är ändå ganska humligt och jag är klart positivt överraskad. Misstolka inte detta nu, det är inte en kanondoft och det är inte så humligt som i en amerikansk pale ale.

Smaken är inte jätte kul. Lite halvsur vätska men med en sötma som påminner om julmust. Viss citrussmak men inte lika mycket humlesmak. Halvtråkig. Så sa jag föra året.

I år är det mer eller mindre samma förutom att det är en metallisk bismak och det är nästan ingen humle smak. Varken citrusfräsch eller besk.

Julölsindex 3/10
Pris: 15 kr 330 ml
Inköpt år 2011 och finns inte i Systembolagets sortiment

Inga kommentarer: