2011-06-08

Ölresa till Kanada

Imorgon bitti sätter jag mig på flyget som tar mig till Vancouver i Kanada. På fredag vankas det NHL final, men jag är inte det minsta ishockey intresserad så jag får väl bara hänga med i svängarna och titta på galna Vancouver fans.
Dricka öl, det kan jag så klart göra! Så vi lär väl se matchen på någon pub.

Vi ska ut på en "liten" (5 dagars) roadtripp innan vi hamnar uppe i Kanadas nordvästa hörn. Väl i Kanada ska jag hälsa på lite ölaffärer och har kommit i kontakt med en kille där som jag ska byta lite öl med.
Vad tycker ni att jag borde ha med mig, inriktningen är Dansk och Svensk öl? I väskan har jag redan packat med mig 2 specialare. En Evil Twin Disco beer och en Nils Oscar Barleywine från 2007. Ni kan se en relativt aktuellt lagringsstatus här ute till höger eller under länken HÄR. Kolla under fliken Balders lagring.

Men jag ska även få med mig 5 öl till. Vad tycker ni? Vad borde jag köpa med mig från bolaget idag?

Är det förresten någon som har några riktigt bra tips på öl ifrån Kanada, kanske några bra ställen i Vancouver?
Jag har tidigare varit i Vancouver, men bara sett flygplatsen. Uppdateringar lär följa när jag finner någon Wi-Fi.

Ska även försöka knopa ihop något slutligt om Köpenhamns Ölfestival och om Russian Rivers Pliny the Elder i dag när jag lämnat jobbet.

Här under kan ni se hur den planerade rutten ser ut.


Catch you on the other side!

3 kommentarer:

Sean sa...

If you're looking for some good Canadian beers, I'd recommend:

Waterloo Dark - produced in my "home town" of Waterloo.
Creemore Springs - made in a small Ontario town from a local water spring.
St. Ambroise Apricot Beer - a French-Canadian beer with a hint of fruit
Kokanee - This isn't too popular in Eastern Canada, but my friends out west love it.
La Fin Du Monde - a very strong French-Canadian beer.

And for something non-Canadian, but delicious: Desperados - a beer infused with tequila.

Balder sa...

ha Kokanee is a clasic! You can find Bigfoot on the can!
La fin du monde is a personal favourite, all Unibroue beer is good.
Desperados I have tried twice, first and last!

The others I will keep in mind! Thanks Sean!

Weine sa...

Kul kommer följa detta.