2011-06-17

Ölaffärer i Vancouver  Del 1: Firefly 

Den första affären jag besökte var Firefly. Mest för att det var nära till hotellet vi bodde på. Ligger lite utanför stan, men denna gången gjorde det ju inget då vi inte fick något hotell någon annanstans. Stanley Cup final och Vancouver spelar. Helt fullt på stadens hotell!

Hur som helst. En ganska stor affär som delades på mitten av en kassadisk. Till vänster vinet, till höger ölen. Jag tog en vagn och började plocka på mig. Efter en stund kom det fram en kille och frågade om vad jag gillade, så han gav mig lite tips om öl från närområdet.




Närområdet sträcker sig från Oregon i norra USA upp till BC i Kanada.
Efter ett par minuter säger han till mig att de har en kyl där bak. Där inne fanns det några riktiga fynd!!
Southern tiers UnEarthly är en liten favorit dipa sen jag provade den helt färsk! Shmalz brewing He'Brew Lennys RIPA (Rye IPA) har jag aldrig sett mer än på bild. Många europeer hade de dessutom.

Inga kommentarer: