2011-06-30

Mt Begbie - Nasty habit IPA

Ännu ett öl från bryggeriet Begbie från Revelstoke.
Självklart måste jag prova deras IPA när det finns en sån.

Men först måste jag berätta om vår fiske tur. Jag som är extremt åksjuk då jag har ett onormalt bra ballanssinne fick sitta uppe på deck. Efter ett tag kom svägerskan Fia upp och vi delade en vacker solnedgång tillsammans. Fel syster men annars var det bra.
Vi fick upp sjuka mängder fisk hur som helst. Med oss hem fick vi ett gäng krabbor och ett par massiva fiskar.

Efter ett tag kände jag att jag hade en riktig fight på gång. Efter ett tag långt kämpande trodde jag att jag fått ännu en stor torsk. Men det visade sig att jag slitit och kämpat med en HAJ!!! Marfigt må jag säga. Underst får ni en bild på en 55pound Hälleflundra. Vi har käkat det i en vecka nu!

Ganska ball flaska med en lockande etikett. 
Ser ett krämigt skum ur en bärnstensfärgad vätska.



Doften är av citrus, lime och humle. 

Smaken är aningen sur till en början, men blir sötare och sötare för varje klunk. Avslutar riktigt bittert. 

En fullgod IPA som för tankarna till en Sorachi Ace single hop jag nyligen smakat. 

3 kommentarer:

Kristopher sa...

Man får ju gratulera till firren, jävlar vilken bjässe!

dempa sa...

Otroligt läckert!!

Har faktiskt aldrig ätit halibut.

Släppte ni i hajen igen? Hur stor var den uppskattningsvis?

Balder sa...

Tack Kristopher!
Det är som torsk. lite mäktigare och saftigare.
Hajen fick jag in till båten, kunde knalt lyfta den. Den var hälften så lång som mig, ungefär. Säg en meter och vägde riktigt mycket. Det är ju bara muskler. Kan inte uppskatta kilona. Kändes som 200 kilo. Jag var riktigt trött i armarna.