2011-06-15

The Alibi room, en blind tiger i Vancouver

Hallå igen. Efter några dagar on the road har vi nu tagit in på hotell igen. Har varit med om många sjuka saker. Det tog mig ca fem minuter att nästan köra på en riktigt stor brunbjörn. Efter några minuter var jag nära att klippa ett rådjur. Frugan höll på att dö!

Föutom att jag höll på att döda djur så började vi i fyramiljonersstaden Vancouver. Åkte genom skogen, helt plötsligt var vi uppe på ett berg innan vi slutade mitt ute i öknen! Jävligt sjukt.

Hur som helst jag ska börja med Vancouver och sen jobba mitt uppåt och försöka klämma in några öl på det.

I Vancouver bör man passa på att gå förbi The Ailibi Room. Det är ett ställe med ca 25 tappar och man serverar bara microbryggares öl. Inte bara lokalt utan även från Europa. Man kopplade tex på Hardcore IPA från skotska Brewdog när vi var där.
Stället är med andra ord mycket likt lite mer kända Blind Tiger Ale House i New York.

Så fort jag har chansen imorgon ska jag försöka skriva om ölaffärer i Vancouver. Hann med tre, tydligen de bästa tre. Detta enligt Paco från Storm Brewing. En bryggare vi blev hembjudna till.
Fick smaka en honungsöl han hade tagit med sig hem. Trevlig för massan, men lite trist för smakjägare som mig. Mycket trevligt hade vi iallafall. Främst för att Vancouver vann matchen den dagen.

Inga kommentarer: