2010-09-02

Kan det vara världens äldsta öl?

Jag sitter hemma efter att ha lämnat kontoret lite tidigare så fick jag kolla mailen hemmifrån och hade detta i min inkorg.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/aland-bargar-varldens-aldsta-ol-1.1163866

Det verkar ju jävligt coolt! En lagring man kanske ska ge sig på en dag!
För övrigt så sitter jag och inväntar att min Hel & Verdoemenis från De Molen ska bli till rätt temperatur så att jag kan smaka på den.
Jag har angenäma problem minst sagt. Måste dricka upp lite av min öl innan det bär av till USA!

Jag lovar att en rapport om denna och om min Pannepot Reserva 2007 kommer snart!


2 kommentarer:

Almryd sa...

haha... sjukt att få smaka en 200 år gammal öl.. den kommer nog kosta en del

Gyllenbock sa...

Där kan man verkligen snacka om lagring. En till artikel:

http://www.tidningen.aland.net/article.con?id=23661&iPage=1

Undrar om någon kommer att använda jästen till bryggning? Slottskällans hade förr ett öl på det temat, ölet hette Vrak.