2010-09-04

Ölresan till NYC

Vi är tre pers från Ölrådet som ska till USA, och New York City (sen vidare ut på Cape cod, Portland och avsluta i Boston). Förutom att vi ska turista som sig bör så handlar denna resan väldigt mycket om öl.

Igår provade jag en av nyheterna på bolaget. Från bryggeriet Avery. Ölet jag talar om är så klart the Maharaja. Det kommer en fullskalig rapport om denna vid ett senare tillfälle då den ska provas färsk på fat först. JA, jag har hittat ett ställe med den på fat i NYC. Här är allt som kan drickas på denna underbara pubben vi då ska
besöka.
http://rattlenhumbarnyc.com/beer.php

Kolla in länken om det finns något förutom the Maharaja och ge mig/oss tips. Vissa känner vi ju självklart till sen tidigare, men det finns alltid någon som sitter inne med värdefull information.

Vi kommer att fortsätta att lägga upp lite länkar nu dagarna innan vi åker så vi tar glatt emot alla fina tips vi kan få!
Men vi uppskattar npg mest tipsen om IPAs som vi verkligen kan få helt färska där!

3 kommentarer:

fajanen sa...

Rattle N Hum är en kanonpub. Racer 5 IPA har jag provat och den var väldigt bra. Har inte provat Cigar City 'Jai Alai IPA' men den ska tydligen vara suverän. Sedan är ju Lagunitas 'A Lil Sumpin' Sumpin' också väldigt bra.

Om ni inte redan har hittat denna sida så kan jag rekomendera den. Allt om öl i NYC finns där.
http://www.beermenus.com/

fajanen sa...

Undrar om den sidan ni länkar till är uppdaterad. Om man spanar in Rattle's blog istället så har den en annan öllista. På den var det inte många jag har provat. Kan rekomendera Founders 'Double Trouble', Lagunitas 'Lucky 13', Moylans 'Moylander DIPA' och Southern Tier '2X IPA'. Det som är bra på Rattle N Hum är att man kan beställa beerflights av alla fatölen.

Balder sa...

Tack för tipsen! Tro mig jag har suttit inne på Beermenus i timmtal och letat. Problemet är att vissa inte är uppdaterade på ett tag. jag är oxå grymt sugen på Cigar Citys öl! Southern Tier 2xIPA provade jag på Mikkeller pub, verkligen en fin IPA det oxå.

Du verkar ha koll på grejerna och jag tackar vänligast för tipsen!