2010-09-16

Ölresan till NYC - Blind tiger ale house

Det finns mycket bra med New York och USA. Ibland går man dock även på minor. Så var nog fallet med The Blind Tiger Ale House. Men herregud vad mycket och vad god öl det finns.


Igår gick vi till the Blind Tiger Ale House. Ett ställe som skulle ha jävligt mycket tappar och bra tappar. Vår första reaktion var att det var riktigt hög ljudnivå. Den gick sakterliga ner i takt med att folk gick hem. Öltapparna som vi redan hade utforskat på nätet visade prov på ett väldigt starkt sortiment. Men det visade sig vara ett ganska dåligt drag. Vi blev besvikna. Inte på antalet, men på vilka det var. Kvantitet och kvalitet ni vet. Maten bestod av en macka, eller ett helt gäng med olika mackor. Ganska bra för mig peronligen som inte var så särskillt hungrig. Men god var den inte direkt. Men mina medresenärer verkade nöjda och jag var ju som sagt inte hungrig så det fick duga. Om man jämför med Rattle n Hum så var det mycket sämre. Men det är klart. Det var ju en billig middag. Totalt 32 dollar.
Den blinda tigern ska dock ha cred för deras kanonsortiment av flaskor. Blev några riktigt fina!

´



Öluppdateringen går vidare:
Smuttynose IPA
Green flash - West Coast IPA
Bear republic - Hot Rod Rye
Anchor - Old Foghorn
Oskar Blues - Gordon
Southern tier - UnEarthly (Oak aged)
Sierra Nevada - 30th Anniversary Fritz & Kens Ale
Samuel Adams - Boston lager (tapp)
Dieu Du Ciel - Corne du diable
Smuttynose - Barley wine
Oskar Blues - Gubna
Stone - Dubble Basterd (tapp)
Speakeasy - Big Daddy IPA (tapp)
St Feullien and Flash - Bière De L'Amitié (tapp)
Avery - Thirteen 2006
Coney Island - Rejewenator (tapp)
Bear Republic - Late Harvest (tapp)
Harpoon - Wet hop (tapp)
Bear republic - Heritage (tapp)
Cigar city - Marshall Zhirikov (tapp)
Avery - Old Jubilation 2008
Boulder - Never summer "nitro" (tapp)
Kuhnenn - White devil (tapp)
Harviestoun - Ola Dubh 30
Avery - Fiftheen
Flying Dog - Gonzo
Speakeasy - Payback Porter

Gårdagens Bästa: Averys Thirteen, en magnifik upplevesle från 2006 den var riktigt, riktigt god! Denna kreation är en vete/majbock. Smakade mer som ett riktigt super barley wine. En sann upplevelse som kostade 16 dollar. Det är verkligen billigt om man jämför med vad det kostat hemma.
Gårdagens Sämsta: St Feuillien and Green Flash Bière De L'Amitié. Hade nog för höga förhoppningar. För det är en god öl. Men det räkte faktiskt inte till bara.

4 kommentarer:

Bolmsten D.Ä. sa...

Det fick jag till 27 olika sorter.
Det måste bli mycket Corona av det!
Tur ni bloggar så ni har nått minne av resan när ni kommer hem.

Almryd sa...

Bolmsten D.Ä. Gissar på att det står för Den Äldre, som i Sarahs brorsa Patrik? :)


ja shit.. så många öl, värre än oss i Belgen fan. Ni kan inte varit speciellt stabila om fötterna på vägen hem :)

Balder sa...

Jo det blev mycket corona den kvällen. grejen är att jag drack en öl till som jag tror var från dogfish head. men jag kommer inte ihåg.
Krille, jag har ett ord till dig. TAXI!
Just nu sitter jag och dricker en Great divide Oak aged yeti. Köpte en growler från ett fat. så jävla coolt och ölet: en klockren tia! helt underbar!

Ingo B sa...

D.Ä. står mycket riktigt för "den äldre" men det är senioren som skriver.Dvs mannen som är orsaken till att Patrik & Sarah finns.
Jag kommer nu gå över till mitt vanliga alias.