2010-09-12

Ölresan till NYC - lördagskväll

Då har vi spenderat vår andra natt i NYC.


En dag som inte skulle bli så mycket om öl. Men vi hann ändå med att besöka Rattle n Hum, eller ett snabbesök . Vi var bara tvunga att se med våra egna ögon om det finns en bar som är så här bra! Svaret är ja, det finns! Denna pub ligger bara ett stenkast från Empire state building. Vi började dock med att gå in på Heartland Brewery för en lunch för att sen avsluta med att gå till Rattle n Hum.
Där fanns 40 tappar med bara bra grejer! Det var dock bara 39 som var kvar i bruk. Till min stora besvikelse var The Maharaja slut på tappen.
För min del blev det två öl från tapparna. Thomas och Röstlund fick oxå in två riktigt fina grejer!

Efter det så traskade vi hem för att ge oss ut i natten.



Gårdagens ölcount:
Ommegang - Witte (tapp)
Heartland Brewery - IPA (tapp)
Heartland Brewery - Farmer Jon's oatmeal stout (tapp)
Dogfish head - 90 minutes IPA (tapp)
Brooklyn Brewery - Detonation ale (tapp)
Nögne Ö - Sunturnbrew (tapp)
Stone - Imperial russian stout (tapp)
Stone - Old Guardian (tapp)
Ithaca - Nutbrown ale (tapp)
Ommegang - Hennepin
Fire island - Red wagon IPA
Two Brothers - Hop Juice Dubble IPA
Sixpoint - Bengali Tiger IPA
Tröeg's - Dead reckoning Porter


Gårdagens bästa: Förutom dom helt magnifika ölen på Rattle n Hum så blir vinnaren Two Brothers Hop Juice Dubble IPA
Gårdagens sämsta: Ithaca - Nut brown ale. Jag tar den på mig. Jag beställde nog fel!



För övrigt så kan jag berätta om att vi gick till ett ställe på natten. Man gick in i en korvkiosk, för att inne i kiosken gå in i en liten telefonkiosk. Jag gick in och földe instruktionerna som stog på väggen. Lyfte luren och ringde. Det slutade med att vi sju (vi hade med två andra) kom in på ett ställe som man inte kände till sen tidigare. Det var ganska coolt, för vi såg hur dom vägrade släppa in mer folk efteråt.
Men jag kan inte rekommendera deras drinkar direkt. Jag tog in en svensk drink, som potatisvodka, dill och peppar. Det var förfärligt. Röstlund tog in en drink som smakade som whiskey med bacon. Whiskey är gott, men bacon och Whiskey går INTE ihop!

Thomas vann nog där när han tog in en helt vanlig Gin och Tonic.

Idag blir det ett besök på New Beer distributors och självklart Brooklyn Brewery!

Keep you posted!

Inga kommentarer: