2010-09-17

Ölresan till NYC - Colicchio & sons

Igår fick vi ta det lite lugnt med ölandet då det blev lite mycket senast! Eftersom vi tittar på tv ibland och verkligen uppskattar diverse matprogram så tittar vi på program som "Top chef". I detta programet är Tom Colicchio domare. Så igår satte vi segel mot hans restaurang och det var verkligen ett lyckat drag! Herregud vilken sanslös mat vi fick. Vi klämde i oss saker som kanin, ankriggatoni och musslor. Om man ska gå dit så är det bättre att gå till deras "tapp room" inte bara för att det är billigare men även för att det är roligare mat.
Priserna var ganska så höga ändå. Detta är ingen matblogg utan en ölblogg så jag får väl berätta att deras ölsortiment trots allt var riktigt roligt! Fick bland annat in en gammal Ölrådet-bekant i Brother Thelonius.

Wholefoods Beer Room är helt galet bra!
Jag tror att jag blivit lite förälskad i deras utbud och deras bar där man kan köpa öl på tapp! Igår handlade jag en Growler med Great Divides - Oak aged Yeti och Thomas köpte en Avery - DuganA. Detta till priset av ca 10 dollar. 3 för flaskan och 7 för själva ölen. Det kostade med andra ord 70 spänn. HELT jävla ofattbart. Ölen då, jo dom är också riktigt bra. Mer om det senare i denna texten.
Bild på Beer room finns lite längre ner. Där kan man dock inte se hela rummet, men det är en försmak på det goda livet!

Gårdagens öluppdatering
Smuttynose - Big A IPA
The great divide - Oak aged Yeti (tapp/growler)
Avery - DuganA (tapp/growler)
The Brewery - Orchard White
Two Brothers - Domain DuPage
Ommegang - Rare vos
North Coast - Brother Thelonious
Ommegang - Abbey ale
Sixpoint - Otis stout

5 kommentarer:

Ingo B sa...

Å här sitter jag och drar i mig en Norrlands Guld(skäms)! Inte för smakens skull utan för jag var törstig.
Noterar Colicchio & sons för ett besök. Gillar kombinationen mat/öl.
Var på provning i Helsingborg förra helgen och det var en riktig höjdare.
http://humleochmalt.blogspot.com/

Almryd sa...

nice. jag läste om den provningen och blev lite sur att jag inte visste det fanns förrän efteråt. hade också viljat gå på den, verkade fruktansvärt gott. blev enormt hungrig och törstig på jobb när jag läste om det :)

Ingo B sa...

Ni har väl sett att han länkar till er hemsida?

Almryd sa...

nä.. länkar till oss? ser inget på hemsidan

Ingo B sa...

Till höger under Ölbloggar finns ni längst ner.