2010-09-02

Malmö Brygghus första öl på Systembolaget imorgon!

Imorgon släpps visst Malmö Brygghus första öl på Systembolaget i Malmö (Hansakompaniet, Triangeln samt Mobilia). En cacao porter och en IPA.

För er som inte känner till Malmö Brygghus, läs mer här: http://thebeerproject.se/

Ska bli riktigt spännande att smaka. Har höga förväntningar på deras brewpub som ska öppna bara några gator från där jag bor. Jag ber till alla högre makter jag tror på att de ska lyckas, både med stället och med ölen. Liten recension kommer nog in imorgon kan jag tänka mig :)

Liten edit här: insåg att puben faktiskt redan har öppet på fredagar. Dock är puben lite provisorisk än så länge. Då kanske man skulle besöka den imorgon?



2 kommentarer:

Alexander Johansson sa...

Jag fick mail från dem idag om detta (är stödmedlem) och var ju tvungen att ringa ner till brorsan som pluggar i Malmö om att han skulle haffa ett par flaskor av varje till mig! :) Otroligt spännande och ett fantastiskt initiativ för öl-Sverige! Mer sånt får vi hoppas på! Ska se till att ordna en provning av ölen här uppe i Grythyttan :)

Almryd sa...

Jepp visst är det härligt med ny öl. :)
Blev också stödmedlem igår faktiskt, har tänkt bli det tidigare men glömt bort det. Lite rabatt i baren sen skadar ju inte :)