2011-02-16

Dugges Vecka: Holy Cow!

Det är dags för dag tre av Dugges vecka. Om jag börjar tröttna? Nej verkligen inte, jag har ju bara börjat. Jag ska åter ge mig in i "Express yourself" sviten


Det är dags för Holy Cow! En IPA (india pale ale) på 7% ABV.
En mycket mörkare variant av High five! tänker jag när jag ser färgen på ölet. Det är betydligt mörkare än sin föregångare.
Doften stiger ut i rummet och man känner en stor maltig doft.
När jag smakar på det så är det verkligen en maltig IPA! Detta hade varit något för min käre ölrådsbroder Henning, han hade gillat detta. Malten är lite likt Johannas bästa bitter, den har också en sötma i sig. Men när maltigheten är på väg att ta allt så kommer det inte lite humletoner och jag tror mig känna att det är centenial humle som håller ihop dem alla och gör det till en rund och lång avslutande fas. En mycket rund och bra smak i denna IPAn.

Inga kommentarer: