2011-02-17

Dugges Vecka: Gustavs Fingers

Då har vi kommit till dag fyra av Dugges veckan och jag ser fortfarande inte slutet på min resa. Tur är väl det för jag har hälften kvar!



Återigen är det in i Göteborgs egen svit och det är dags att se vad en Strong bitter kan ge mig för tankar. Det är dags att presentera Gustavs Fingers. Vid närmre eftertanke. Bidlen är precis över detta. Så det hade ni säkert räknat ut redan. I boken som ligger i bakgrunden så finns inga Dugges öl med. Sorry Mölndal, ni finns inte på den kartan!
Efter att ha provat denna ölen så hade jag nästan kunna copy-paste på hela mitt utlägg om Johannas bästa bitter, men tagit bort sötman.
Ja det är nästan så, det är en maltig doft och smak. Men det är inte alls den sötman, men det är en värmande känsla av den högre alkoholhalten.
Misstolka mig inte, det finns en viss sötma kvar. Men inte alls lika bra som i J.B.B. Men beskan är bättre i denna.
Jag är helt klart nöjd så här!

Inga kommentarer: