2011-11-19

Julölsbloggen: Mariestads Julebrygd

Mariestads, detta trygga svenska bryggeri som satsar på pushmetoden och Peter Stormare reklamer. Aja, man kan ju trots allt brygga nybörjaröl. För visst har väl dom flesta av oss sagt att Mariestads, den är fin den!

Mariestads Julebrygd är precis lika ogenomtänkt som flaskan antyder. Det är mer eller mindre samma öl där det satts i lite mer smaker. Kan tänka mig att denna går hem på våra svenska restauranger. Men inte hos Ölrådet. En rent av tråkig julöl som jag lika gärna hade kunnat slopa.
Julölsindex: 3/10
17 riksdaler för 500ml flaska, finns även på burk...på BURK...förjävligt!

Nej jag bjuder inte ens på en bild. Jag borde kanske lägga in mina egna bilder förresten...men det kommer!

2 kommentarer:

Gripen sa...

Vadan detta hatande mot burk? Mer (bra) burköl åt folket!

Ang. mariestads så har det tidigare inte varit någon höjdare, och efter det här inlägget lär det ju inte bli att man testar den...

Balder sa...

Sant, men det fins dåligt med bra burköl. Detta hade nog blivit ännu sämre. Prova INTE min vän!