2011-11-24

Julölsbloggen: Dieu du Ciel - Solstice d'Hiver

Ett av förra årets bästa öl som kom i december var denna Kanadensiska stolthet.
Jag tycker inte att detta är en julöl men jag får väl säga vad jag tycker om denna Solstice d'Hiver från Kanada som har stått och dratt i dryga 2 år. Ja Gripen jag hittade en till i en undanstoppad julölslåda. Förlåt, jag borde ha ringt dig men ajg kunde inte hålla mig

Som ni vet har jag varit i Kanada ett par gånger tidigare och gillar väl Dieu du Ciel bäst.
Dieu du Ciel - Solstice d'Hiver är som en varm filt man sveper in sig i. Det är en smakrik öl med varma humletoner. Smakar lite som brända mandlar och lakrits. En del aprikossmak, lite ingefära och en del russintoner. Jävligt god!

Julölsindex 9/10

Samtliga Julölsindex 2011

2 kommentarer:

Fredrik - Ölhunden sa...

Så himla trist att den här inte kunde göra återbesök i år. :-(
Och än värre är att jag hört att Dieu du Ciel kommer strypa all sin utlandsexport nu. :'-( :'-( :'-(

Balder sa...

Hörde att exporten inte ska upphöra helt. Men det ska upphöra till Europa och kommer därför bli väldigt svår att få tag på.
Förjävligt tycker jag. Tur att jag har svägerskan i Kanada. Kan kanske få tag på lite när jag kommer över nästa gång.