2012-03-10

Ett skrytbygge?

Då är det dags att presentera kvällens lineup, som inte kommer att gå av för hackor antar jag. Ett fint Skrytbygge som inte kan vara ett fuskbygge. Det kan bara bli bra.

Där bak huserar Malmö Brygghus - Beersson IPA.
Kommer dock att konsumeras ur plastmugg mellan mig och Karl som åker ner från Göteborg för att hänga lite, kolla på di blåes träningsmatch mot norska Viking och så klart lite öl och mat.

Backlinjen ordnas av Bishops arms Savoy och en pulled pork sandwisch. Då ser det ut så här.
Dark horse - Crooked tree IPA, Dieu du ciel - Aphrodisiaque, Left hand - 400 pound Monkey och slutligen en 2 års lagrad Great divide - Yeti. Nämnde jag att allt var på fat?

Väl på mitten kommer det att formeras riktigt tunkt tillsammans med Gripen i Lund.
Beer valley - Black flag, Mikkeller - Abel, Boon - Oude Geuze Mariage Parfait från 2007, samt en hemlig Imperial stout som jag har med mig.

På topp, här snackar vi. Förutom att det kommer en surprise öl från Gripens egna arsenal så är det nog kvällens stjärna som ger stjärnglansen. En Dogfish head - World Wide stout står på menyn.


Dogfish Head - World Wide Stout

Reserver:
Mikkeller - American Dream

Flying Dog - Snake Dog IPA
Sigtuna - Ace of spades 2009
Jester King - Black Metal
Cigar City/Mikkeller - Niehlsbohrium

Manager:
Balder


Uppställning
Malmö Brygghus - Beersson IPA
Dark horse - Crooked tree IPA, Dieu du ciel - Aphrodisiaque, Left hand - 400 pound Monkey, Great divide - Yeti
Beer valley - Black flag, Mikkeller - Abel, Boon - Oude Geuze Mariage Parfait, Surprise
Surprise, Dogfish head - World Wide stout

Inga kommentarer: