2010-02-05

Chili Beer @ Carib Kreol

Var på middag igår på restaurang Carib Kreol och de hade några ovanliga öl. Till exempel en halvmörk mexikansk öl som hette Negra Modelo som inte smakade något alls samt lite andra karibiska lager som jag inte smakade på. Men trevligt ändå att de finns. Däremot smakade jag på en chili-öl från Mexiko. Fy fan vad äckligt det var. Smakade verkligen chili, hyfsat starkt. Det låg till och med en chilifrukt i ölflaskan. Ball men helt odrickbart enligt mig. Smakade ungefär som att äta chili fast i flytande form. Nä usch... Men den är värd ett omnämnande i alla fall. För min del blev det en Paulaner och avslutade med att testa tjecken Baron Trenck. Den var sådär, ingen superhöjdare men det gick ner.
Maten däremot var jättegod och kan rekommenderas. :)

Här här vi Chili Beer i egen hög person.



1 kommentar:

Balder sa...

Låter lite konstigt att ölen är i egen hög person...
Men det var inte det jag tänkte säga utan att jag har rätt så dålig erfarenhet av mexare, men det finns en mörk mexikansk öl som faktiskt är riktigt god. Kommer inte alls på vad den heter och det stör mig något fruktansvärt.

Kul att man ens försökt sig på en chili öl faktiskt