2012-01-28

Temaveckor på Geen Lion inn

För någon dag sen läste jag om temaveckorna på Green Lion inn. Jag brukar inte höja så värst på ögonbrynen för temaveckor. Men när jag sen såg vad det var man kopplade på faten så bestämde jag mig direkt för att jag skulle ta mig dit.


Veckans tema är Porter och stout och påkoplat blev De Molens Hel & verdoemenis, Nögne Ö Imperial stout, Old Rasputin av North Coast och Flying dogs Gonzo.

Detta var bara fyra av ölen man kopplade på, men 78 kr för 40 cl Hel & verdoemenis är nästan löjligt. Det måste ha varit fel, för resten kostade 88.
Jag som skulle på Ölråd på kvällen hemma hos Henning bestämde mig för att köpa två och ta något smakprov av dom andra. När sen Kristopher ringde och sa att han var på väg in för att hämta lite samköp så blev kvällen lite bättre!

Kristopher och jag snackade lite skit i vanlig ordning innan han klämmer ur sig. Vad är det för Mikkeller med ett hus på flaskan?
Ingen av oss viste var det var och ett tu tre så stod den på bordet. Den var ju förjävla bra!

Tillbaka till temeveckorna nu med tanke på hur bra det var med Porter och stout så ser jag fram emot vad man kopplar på vecka 9 när det är IPA som tema. Det är samma vecka som jag flyttar in i huset, men en after work känns redan inbokad!

Vecka 11 kommer man att ha Irland som tema och vecka 16 med bara brittiska öl.

1 kommentar:

Kristopher sa...

Ja den var verkligen riktigt jävla bra!