2012-09-12

Inför SBWF 2012 Utställare vi ser fram emot

Igår skrev jag om Elixir wines monter. Hade ett mail i inkorgen nu på morgonen och det kommer att bli mer än jag först väntat mig. I detta inlägg skriver jag lite om de mondtar jag kommmer att besöka i första hand!

Tydligen så håller man på att sätta ihop öllistan som om jag känner Elixir rätt blir väldigt stor.
Men att det kommer lite nya spännande öl råder det inget tvivel om. Xbeeriment kommer att ha med sig lite av sin nya barley wine, Copper snow(PÅ FAT), som jag genast blev riktigt sugen på. Missa inte heller deras lambic A beer called Horse och en gammal favorit Hoppenheimer som återkommer.
Amager har troligen med sig en stor del av sinners serien. Gluttony, Lust osv. Hoppas även ni har sett hur jävla mycket Det Lille bryggeri har med sig? Galet många öl!

Dessa bryggare kommer:
Amager brygghus, Första helgen
Bryggeriet Djävlebrygg, Båda helgerna
Hornbeer, Första helgen
Lervig Aktiebryggeri, Båda helgerna
South Plains Brewing Co., Första helgen
Stronzo Brewing Co., Båda helgerna
Xbeeriment, Båda helgerna


Wicked Wine lär jag stanna förbi för att dricka lite av Mohawks bryggder. Sveriges kanske mest spännande bryggeri för ölnörden. Stefan är dessutom på plats i sin helt egna monter. Det ska bli riktigt kul.
Annars har man andra helgen med sig Steve Grossman från Sierra Nevada. Sierra Nevada som ju är riktigt bra och man har alltid något kul med sig.

Brekkeriet ska man absolut inte missa. Jag har gått igenom deras sortiment både två och tre gånger. Men det mest spännande är att bröderna Ek startat ett bryggeri och att det kanske kan komma lite egna bryggder. Prova gärna cidern i Brekkeriets monter. De håller hög kvalitet!

Brewers Association tillsammans med Oliver Twist kommer återigen med en monster monter. Här kommer jag att hänga länge! Riktigt roliga öl med några av mina favoritbryggerier som Oscar Blues, Ballast Point, Dogfish Head, Deschutes, Odell's osv osv. Jag kommer dessutom att synas på Oliver Twist på fredagskvällen.

Även om sveriges bästa importör enligt BeerswedenForum år 2012 Brill & Co. har legat lågt med sina nyheter så tror jag ändå att det kommer att hända saker kring deras monter även i år. De har ju ett bra startfält om man bara tar från vad man redan har i sitt stall. Mikkeller, Nögne Ö, Evil Twin, Drie Fonteinen, Three floyds, Southern Tier, The Bruery osv osv.
Även här kommer jag att spendera lite mer tid tror jag.

La Trappe Quadruppel på fat? Mer än så behöver man inte säga för att ge ett besök hos Galatea en mottivering. Galateas fatupställning ser faktiskt riktigt trevlig ut, framförallt om man ser till de belgiska ölerna.
Dessutom har man väl även med sig Samuel Adams bryggder?

Jag saknar mycket info från Great Brands faktiskt. Jag hoppas ju att man har något riktigt kul från Avery Brewing Co. som är mitt absoluta favoritbryggeri.

Nämnde Malmö Brygghus och The Grand crew igår. Den borde ni prova. Riktigt kul med svensk lambic som inte är från Ystad och är gjort som något annat.

Ja det var nog de jag ser mest fram emot. Då ska ni veta att jag troligen kommer att glida runt en hel del bland de andra montrarna också. Mycket öl, få timmar. Det gäller att hålla sig i skinnet riktigt ordentligt. Levern ska få vila och kissblåsan ska värmas upp. Om två veckor smäller det rejält!

Inga kommentarer: