2011-04-15

Dagen släpp försvann fort!

Dagens släpp på Systembolaget försvann i högsta fart. Eftersom det släpptes 12 flaskor Bat Out of Hell från samarbetet mellan Flying dog och De Molen till Sthlm, Göteborg och till Malmö så tog alla slut på under 2 timmar!

Min kollega Karl måste utses till Dagens Hjälte. När jag själv satt på utbildning under förmiddagen så var systembolagets saldo nere i 3 flaskor, alla dessa i Malmö, då tog han bilen och slet åt sig alla tre. Dvs en till mig också!



För övrigt fick jag med mig en Bolita Brown ale, 3 red horizon, 2 dark horizon och en Black albert. Jag skulle egentligen bjudit på den på ett ölråd, men jag har druckit upp dom ölen så jag fick helt enkelt uppdatera förrådet istället!
Jag stog åter över Sierra Nevadan då jag tycker att det är ett överpris när vi betalade strax under 100 lappen i New York för dem. Synd för det är mycket goda öl.

Ikväll är det ölråd hemma hos Henning, då blir man upphämtad i en gammal lyxig Jaguar. Det är en fredag man har sett fram emot.

Inga kommentarer: