2011-03-15

Dagens släpp på Systembolaget

Detta är vad som kommer på dagens släpp på Systembolaget, några riktiga monster och några som man tycker är sådär...mest bra grejer dock. Kommer att bli dyrt!

Amager Citra Weiss 55,80 500 ml
Cuvée de Ranke 79,30 750 ml
De Molen Hel & Verdoemenis Misto BA 59,90 180 ml
De Molen Hemel & Aarde 59,90 330 ml
Hornbeer Hophorn 56,90 500 ml
Amager/Mikkeler Hr Frederiksens Væsel Brunch 99,90 500 ml
De Molen Mooi & Meedogenloos 99,60 750 ml
Goose Island Pere Jacques 119,90 650 ml
De Molen Vuur & Vlam 32,90 330 ml

Persnoligen blev jag barnsligt förälskad i De Molen Hel & Verdoemenis Misto efter att ha druckit den efter en resa till Köpenhamn och Fish n beer. Amager Citra Weiss känns inte som en vinnare för mig, Cuvéen är alltid ett gott öl, men det är väl kanske sådär. Annars blir det en dubbel på alla utom Pere Jacques och Mooi.

Har för övrigt tagit en snabbkurs i Nederländska så att jag kan berätta ungefär vad det betyder! Vuur & Vlam betyder tex eld och lågor på svenska.

4 kommentarer:

Eirik @ Basunen sa...

Det verkar som Malmö och Gtb är dom ända som har fått flaskorna, inte ens Regeringsgatan i Stockholm (om man går efter Systembolagets nya sidor)...

:(

Balder sa...

Oj, det var verkligen tråkigt att höra. Men Goose Island ska det ha vairt fel på redan. Det var enligt en mycket oklar källa bara beställt till Malmö först.

Dagens kvitto gick loss på ca 1200 kr. Men Då har jag även handlat lite som ska med till Ölrådet i Göteborg i helgen.
Någon i Ölrådet som är sugen att dela en Pere Jacues med mig förresten? 120kr (dvs 60 kr var)

Anonym sa...

Jodå alla fanns på Regeringsgatan har handlat där vid 10. Men nu är det några som tagit slut. Kollade själv in SB hemsida imorse och blev lite byxis men det visade sig vara fel.
// David

Balder sa...

Jag var själv i Malmö (uppenbarligen) och då var det ett par stycken som plockade på sig som bara den! Ja okey, jag var ju en av dem iofs.