2010-05-15

Stugölsprovning - Del 3, sista delen

Stugvistelsen är nu slut och sitter i bilen på vägen hem och tänkte uppdatera med den sista ölen som provades igår. Har inte druckit denna innan. Den andra Fuller's som provas i dagarna och hoppades på att denna skulle vara bättre än den andra.

Fuller's Golden Pride
Alkoholprocent: 8.5%
Pris: 17.90 kr (33 cl)

Jättefin bärnstensfärg på den som gör att ölen ser väldigt aptitlig ut. Kände inte speciellt mycket doft på den, dock var kanske mitt luktsinne aningen dödat eftersom jag nyss tänt grillen igen och andats in en del rök. Men försökte gå därifrån och sniffa lite på den men det luktade bara lite sött, inte så mycket speciellt att nämna där. Smaken var bra. Påminde en hel del om Belhaven Wee Heavy som jag gillar, denna var kanske ändå snäppet godare? Lite starkare smak än Belhaven. Väldigt fruktigt, lite söt och kändes nästan lite åt barley-wine hållet. Liknande sötma. Liten alkoholbeska på slutet som gjorde en bra finish.
Jag drack denna till vår ganska sena lunch, som bestod av grillad korv (bratwurst och nåt med timjan, chili etc) med bröd. Måste säga att ölet passade över förväntan till det.
Köpte fyra stycken av dessa, chansning som gick hem. Hittade inte så mycket annat roligt på Systembolaget i Hässleholm.
Betyg ( i att vara korv-med-bröd-dricka): 8

Eftersom jag sitter i bilen och kameran och minneskortet ligger nerpackat i väskan i bakluckan får ni nöja er med en bild jag stulit från Google.

Detta blir den enda ölen för gårdagen som jag orkar skriva om. Förutom den blev det bara några till av de andra ölen jag redan har skrivit om, samt en Chimay Blå. Men den känner väl de flesta till så orkar inte bemöda mig med att skriva om den.

Det var de dagarna i stugan... massa öl och mycket avslappning. Mycket trevligt....



Inga kommentarer: