2011-09-11

Öl från Kanada - Dead Frog Chocolate mint Brown ale

Härmed fortsätter jag min resa genom Kanadensiska öler.
Som jag sa igår, så är det väldigt bra att dricka brown ale till kräftor. Jag dricker inte mycket brown ale annars. Men till kräftor uppskattar jag det verkligen.

Här är en mörkbrun dryck med ett litet vitt skum.
Doftar milt från min Dead Frog - Chocolate mint Brown ale men det är väldigt friskt och lite vinöst.


Smakar inte alls som jag tänkt mig, det är en vinositet, som känns ganska signifikativt för en brownale.
Efter sen halvsura vinösa smaken går det över till lite laktritz innan chokladsmaken kommer fram. En mild smak av mynta.

Ölet är surt och syrligt, men gott är det väl inte direkt. Men det är inte heller dåligt. Flaskan är tömd, och numera glömd.

Inga kommentarer: