2012-02-17

Morsan och Früh Kölsch

En annorlunda recension, det tackar vi mamma för.Inte bara för dom snygga glasen utan för hennes debut i ölbloggosfären.

Jag är ingen pilsnerdrickare(Kölsch är inte heller en pilsner, mer om det senare) och detta är ett öl som lär dyka upp på många bloggar osv.
Därför bestämde jag mig för att åka hem till mina föräldrar och låta dem ta del av Früh.

Medparten av Sveriges befolkning tycker om pilsner och lager öl.
En Kölsch är en pilsner liknande öl, men skillnaden är att den är överjäst som en ale.

Luktar gott och smakar gott säger mamma.
Pappa tycker att det är tunt, som en brasse öl. Dvs öl han drack i Brasilien.

Personligen håller jag med dem båda. Det är en tunn pilsner.
Doften är frisk av citrus med lite malt doft.
En söt maltsmak lite citrus. Dör dock lite fort.
Som sagt jag är ingen pilsner drickare. Men den uppskattades av pilsner drickaren nummer ett, morsan Balder.

Kölsch, det är det man pratar i Köln...

Inga kommentarer: