2011-01-10

Ölkorvstips

Blev lite inspirerad häromdagen när Bark på ofiltrerat.se skrev om en ny ölkorv som dykt upp i butik. Läs om det här.
Bara för det tänkte jag tipsa om en ölkorv jag gillar. Det är inte från Ridderheims utan från Gourmetgruppen och vad jag sett säljs den på ICA, kanske på andra ställen också? Den finns i flera smaker men den jag gillar bäst är den med Jalapeno-smak. Den är inte så stark så den tar över smak om man äter den till öl men där är ändå lite krydda. Det fina är dessutom att den kostar inte så mycket. Tror den kostar 37.90 för en fempack på min lokala ICA-butik, att jämföra med tex. Ridderheims som ibland kostar 18 kr för en korv. Det gillar inte snåljåpen i mig. Däremot gillar jag 5 korvar för 38 spänn! Kan rekommenderas.

Det var det om korv.

Inga kommentarer: