2011-01-26

En match - Ett öl, Blue Fin Stout

Igår satt jag och tittade på fotboll. En match mellan Blackpool och Manchester United. Eftersom Blackpool spelar sina matcher på Bloomfield Road så satt jag och tänkte tillbaka på vår resa till USA i somras.
Jag som är fotbollstok och ölnörd började använda huvet till en ny serie här på olradet.se, fotboll och öl. Det hör ju ihop. Så nu ska jag ge er några tips till på dryck till lite roliga matcher.

Kampen är redan avgjord, så jag väljer att inte säga så mycket mer om den utan mer om ölet.
Ölet kommer från Shipyard Brewing Co. och heter Blue Fin Stout.


Ölet är en klassisk irländsk stout. Dvs en ganska så lättdrucken stout med lite mindre alkoholhalt.
Den kan liknas lite med Kals Stout från Dugges. För er som känner till den.
Själv drack jag den i bilen för att fira att vi åkte in i en ny stat, och snabbt in i en annan. Bara för att upprätthålla min standard. Jo det är så att jag aldrig besökt en amerikansk stat utan att dricka öl i den!
Ja jag vet, det är ett vekt försvar till att jag inte kan säga allt för mycket om smaken men ur anteckningarna från min "öldagbok" läser jag:

Detta är en mjuk upplevelse med maltighet, lite rök och en trevlig fruktighet. Rättare sagt, lite mer frukt än jag väntat mig. En mycket lättdrucken stout, med tanke på att den dessutom konsumeras direkt från flaskan.

Jag kommer att fortsätta denna serien för er och hoppas att den kommer att uppskattas. För övrigt, tänk er min kontaktannons (om jag skrivit en)!


På plats i Portland, Maine!

2 kommentarer:

Almryd sa...

jag fattar inte det med kontaktannonsen? :)

Balder sa...

Men tänk dig min kontaktannons.
"Man, strax under 30 söker kvinna att dela sina intressen med. Intressen, Öl och fotboll."
Det är inte direkt strandpromenader osv...