2012-06-11

Mohawk Vecka: Respirator Doublebock

Ölrådet kör en Mohawk-vecka.
Mohawk eller Stefan Gustavsson är en så kallad flygande bryggare. Just nu brygger han hos Slotskällan i Uppsala.

Vill börja med att berätta att jag inte är ett fan av öl av lagertyp. Bocköl är en form av lageröl.
Plus för den riktigt snygga etiketten. Coola gotiska röda bokstäver. Mohawk Respirator Doublebock

En mörk majognyfärgad men genomskådlig. Ett mjukt ljust skum.

Doften är för det första lite spritig. Men sen är det lite bränt socker.

En maltig dryck. Men tyvärr så har jag som sagt lite svårt med bockar och jag tycker att det är lite spritig. Viss mjuk beska och en del torkade frukter och en del russin.

Kristopher, den skäggiga mannen i bakgrunden är med och dricker, han är mer bock än vad jag är. Men han snackar bara en massa så jag får inte ur honom vad han tycker.
Han hälsar att den är bra. Stiltypisk. Tack för din oerhört insiktsfulla kommentar!

Inga kommentarer: