2010-07-28

Jakten på Westvleteren 12 - Episod 2

Episod 1 kan du se här.

Nu börjar det närma sig Belgien-resan och datumen för ölbokningen har nått så långt som till när vi befinner oss där.
Idag var det dags igen för anfall igen på återuppringningsknappen. Denna gången var det inte jag som kom fram utan reskompisen Johansson efter en dryg timmes ringande. Samtalet resulterade i en bokad låda med Westvleteren Blond, deras ljusa svagaste variant. Inte optimalt men det var vad som fanns tillgängligt där nu. Dock är det fritt att ringa igen den 5:e augusti och boka en back av 12:an. Så då blir det att ringa igen. Kommer även bli 2 bilturer till klostret som ligger 1.5 timme bort enkel resa, eftersom ölen måste hämtas olika dagar. Men det kan det väl vara värt!

Den 7:e augusti åker vi och det kommer dyka upp en hel del ölrelaterat här från resan, både under och efter resan. Så stay tuned :)


3 kommentarer:

Patrik sa...

Men det går att köpa ett sexpack på cafét mitt över gatan enligt en göteborgsk barägare! Om det är sant vet jag ej. (Jag köpte en på Fish & Beer i fredags..)

Balder sa...

man kanske skulle ta sig en tur till Fish and beer...

Patrik sa...

Jag råkade ta den den sista när jag var där. Förlåt...