2010-07-16

Nögne Ö Imperial dunkel Wit

Eftersom min kollega Eberlund redan recenserat denna öl så vill jag bara komma med en liten egen reflektion.
För detta är ett spännande öl i en helt ny klass.

Direkt när du öppnar flaskan så känner man en starkt doft och man vill bara få det upphällt i glaset. När det väl blivit upphällt i glaset så är det en mystisk mörk grumlig färg, men med en fyllig härlig krona.
Doften fortsätter att locka mig att smaka på ölet. Så när man väl kommer ditt denna punkt så är det en mycket kraftig smak, först kommer vete smaken, sen kommer en liten humlesmak och sen kommer korriandern.
Korriandern är mycket smakrik, nästan så att det går överstyr precis som Eberlund säger. Men den går aldrig riktigt över gränsen.
Detta är ett mycket spännande öl som jag rekomenderar till alla som vill smaka något speciellt.

Nu ska jag fortsätta min semester med en annan öl från Nögne Ö, en personlig favorit som heter Sunturnbrew. Den borde igen någonsin köpa, för jag vill ha dem för mig själv!


Inga kommentarer: