2010-07-30

Jakten på The Beast från Avery

Som bekant så ska två medlemmar av Ölrådet till Belgien på en liten ölresa.
En har just haft en tripp i USA, och resterande tre ska dit på en ölresa.

Som många känner till har bryggeriet Avery gjort en Djävulsserie "Deamons of Ale" som innefattar tre öl.
Samaels Ale, en härligt kopparfärgad engelsk ale, på blyga 14,5% alkohol.
Mephistopheles Stout, en stout som stoltserar med hela 15,1% alkohol och 107 ibu.

Dessa två finns i mitt "lilla" ölföråd i hemmet. Men det saknas en, den mest djävulska av dem alla, namnet sett, The Beast.

The Beast alltså, det är en Ale som bärs upp av sina 14,9% och ska enligt bryggeriet vara ett öl man ska förvara och lagra länge. Har enligt Avery själva en lagring för över 10 år.
Ni undrar kanske varför detta kommer att bli en jakt för mig. Jo det bryggs bara en batch.
Men det hade å andra sidan även Mephistopheles. Det är ju en öl som bepryder min hylla där hemma.

Vårt äventyr börjar med resa till New York den 10 september. Uppdateringar kommer att göras under resans gång.

Jag hoppas att Eberlund och Olsson får tag på sina Westvleteren och att jag får tag på min Avery.


Inga kommentarer: