2012-05-25

Twc och Worlds Smallest brewery släpper öl

Nyss inkomna nyheter.
Twc som precis slagit ihop sig med Elixir Wine släpper nu nästa bomb. Det är nu klart att man släpper sitt eget öl vid namn Praktikanten. En tokhumlad DIPA på endast 6.2%.

Så här säger Magnus som praktiserat hos Bryggmästare Alan Dougan.

"Hur svårt kan det vara att brygga öl? Som ölimportör jobbar jag dagligen med öl men då är det för det mesta när ölen redan finns på flaska eller fat. Men nu kan jag även kalla mig ölbryggare eller vi kan nog hålla oss till ölbryggarpraktikant vilket låter mer rimligt. Tillsammans med bryggmästare Alan på Worlds Smallest Brewery som höll ett öga på mig bryggde jag nästan helt själv en välhumlad öl på 6,2 procent. Ölen är nyligen tappad manuellt på flaska och snart ska etiketterna klistras på för hand.
Frågan är om den blir bra eller inte och var den dyker upp är ännu inte klart."

Jag hoppas den dyker upp på många ställen. Vi vet sen tidigare att Alan kan brygga riktigt bra öl och jag tvivlar inte en sekund på att Magnus kan det.

Vem vet, är det en ny Draken på gång?

Inga kommentarer: