2010-03-23

Hornbeer Oak Aged Cranberry Bastard

I söndags testade jag och sambon en av de ölen vi handlade i Ölbutikken. Denna gång blev det en Hornbeer Oak Aged Cranberry Bastard, 8.2%. Som namnet säger är det en tranbärsöl. Sambon Lagerström avfärdade den på en gång. Det tog bara 3 klunkar och sen fick jag hennes glas. Den luktade en hel del öl tyckte hon (och det hade hon rätt i) och smaken var skum. Det var ganska gott i ca den mängden som finns i glasen på bilden men sen började det bli lite långrandigt. Känns märkligt att den kommer i en 50 cl flaska. Tranbärssmaken var lite udda och jag gillar inte tranbär jättemycket men man måste ju testa. Detta är nog en öl jag hade klarat mig utan och är inte speciellt sugen på att köpa den igen. Vissa klunkar smakade nästan lite unket och nära på mögligt och den var väldigt tung att dricka, inte alls lika smooth som många andra öl med mycket frukt.
Nä detta var ingen stjärna på ölhimlen.




1 kommentar:

Balder sa...

Jag kan meddela att Rogue Juniper Pale Ale är en stjärna på Ölhimlen. Jag är ju ingen fruktölare direkt men den var riktigt god!