2010-03-28

Finöl på Green Lion

Jag och sambon bestämde oss för att fira löningen genom att äta på Green Lion och ta en öl. Började med en La Trappe Quadrupel, så jävla god öl. Faktiskt en av de godaste öl jag druckit. Den är minst topp 4! Sedan tänkte jag att jag skulle testa en annan öl jag druckit några gånger rätt så sent på kvällen som varit god då, nämligen Maredsous 10. Tyvärr var den inte så god när man var nästan nykter. Ganska otrevlig alkoholbeska i den tyvärr... men nu vet man iaf det. Green Lion's mat var schysst också. Båda två tog fish n chips. Det var inte bara en fiskpinne utan riktig panerad fisk och hemmagjorda pommes frittes och jättegod majonnäs och vinäger-blandning till. Väldigt lyckat!



1 kommentar:

Balder sa...

jag har ätit kalventrecoten, den är oxå jävligt fin. Men den som satt bakom mig tog fisken och jag blev nästan lite avis. den såg riktigt fin ut.
Till min kalv så tog jag en Sierra Nevada Porter på fat. Det var en grymt lyckad kombination. Jag kan rekomendera den, lite för kall när man får in den. Men om man har tid att låta den dra en stund så blir den jävligt god!