2012-12-23

Helsingborgs Hembryggargille – W is for Winter Warmer

Ja då är det dags för en till öl från Helsingborg.
 
Om V är för Vendetta så är tydligen W för Winter Warmer om man frågar dem. Jag är inte människa att säga emot dem.
 
Doften är stor och av malt. En del doft av havre tycker jag nog allt. Pumpernickel och så en viss doft av torkad frukt. En viss doft av dadlar.
 
En fin smak. Den är fortsatt maltkraftig en det är en större smak av choklad. Chokladsmak utan att det blir sött. En fin smak av pumpernickel och en riktigt härligt upplyftande beska. Vissa toner av torkad frukt, känner lite russin, dadlar och fikon. Varför tänker jag på müsli?
 
Detta kommer att passa bra till vår julmat tänker jag och trycker i mig en skinkmacka!
 
Julölsindex 7/10
Pris 0 kr (olagligt att sälja hembrygd öl, men han fick en hembrygd öl tillbaka) 330 ml
Hembryggd öl säljs därför inte heller på Systembolaget

Inga kommentarer: